روزانه ۸ جوان بر اثر اعتیاد در کشور می‌میرند

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

روزانه ۸ جوان بر اثر اعتیاد در کشور می‌میرند

 

 

اعتیاد در کشور
دبیر کمیته برگزاری سالروز مبارزه با مواد مخدر افزود: 50 تن از این مواد مخدر در پایتخت و بقیه در 21 استان کشور امحاء می شود.

به گفته حسینی اکنون بحران اعتیاد به عنوان چهارمین بحران جهانی 170 کشور را تحت تأثیر خود قرار داده و سالانه حدود 200 تا 250 میلیون نفر اعتیاد را تجربه می‌کنند.

وی همچنین به درآمد حاصل از تجارت مواد مخدر اشاره کرد و افزود: حدود 10 میلیون قاچاقچی حرفه ای از محل مواد مخدر سود می‌برند که سود خالص سالانه آنها 500 تا 600 میلیارد دلار است و گردش مالی آنها به 1500 میلیارد دلار می‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ اطلاع‌رسانی میان مسئولان و مردم در حوزه مواد مخدر وجود ندارد، گفت: امسال کمیته کاهش تقاضا با مشارکت‌های مردمی سه کمیته اجرایی، امحاء و اطلاع‌رسانی اضافه شده است که 50 درصد برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر را این کمیته برگزار می‌کند.

در ادامه دبیر کمیته برگزاری سالروز مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سؤالی در رابطه با بازگشت بهبودیافتگان در جامعه و حمایت این افراد و خانواده‌هایشان، گفت: در این خصوص اقدامات لازم صورت گرفته و بحث توانمندسازی معتادان ترک کرده از جمله این موارد بوده است که حدود 150 حرفه مختلف به بیماران در حال ترک آموزش داده شده تا آنها بعد از ترک و بازگشت به جامعه با مشکل روبرو نشوند.

وی همچنین از اختصاص بودجه 260 میلیارد ریالی به موضوع توانمندسازی بهبودیافتگان خبر داد و گفت: طبق توافقی که با بانک‌ها انجام شده است، تسهیلات بانکی با شرایطی که خود ستاد برای بانک تعیین کرده است، به بهبودیافتگان پرداخت می‌شود.

حسینی در ادامه از رسانه‌ها خواست تا با پافشاری و پیگیری مستمر از مسئولان وضعیت بهبودیافتگان و اقدامات آنها در جهت تأمین شرایط بازگشت این افراد به جامعه را خواستار شود.

وی در رابطه با اقدامات بین‌المللی و کمک‌های کشورهای دیگر به جمهوری اسلامی در امر مبارزه با مواد مخدر، گفت: مبارزه با مواد مخدر یک اقدام اعتقادی برای ما محسوب می‌شود و نه تشریفاتی و به همین دلیل دنبال پُز دادن و ارائه آمار به دنیا نیستیم، بلکه می‌خواهیم اقدامات خود را به گوش دنیا برسانیم. سفرای کشورهای دنیا بهترین انتقال‌دهنده این اقدامات هستند و ما از ظرفیت آنها استفاده می‌کنیم.


 




مطالب مرتبط
.