ایران در رتبه ی نخست بهبودیافتگان اعتیاد

تبلیغات

اعتیاد

وبلاگ-کد لوگو و بنر

ایران در رتبه ی نخست بهبودیافتگان اعتیاد

مؤسس جمعیت خیریه ی تولدی دوباره، گفت: در حال حاضر ایران در رتبه ی نخست بهبودیافتگان اعتیاد قرار دارد و امیدوار هستیم بتوانیم این رتبه را همچنان حفظ کنیم. 



مهندس حسين دژاکام کیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟



اعتیاد عامل 55 درصد طلاق‌ها و 65 درصد همسرآزاری‌ها/ 750 هزار زن در کشور همسر معتاد دارند

 

در خصوص وضعیت مصرف موادمخدر و اعتیاد در ایران نیز بر اساس آخرین تحقیق صورت‌گرفته، یک میلیون و 325 هزار نفر معتاد در کشور وجود دارد که نرخ شیوع مصرف موادمخدر در جمعیت 64-15 سال در کشور 2.65 درصد است که 90.7 درصد آنان مرد و 9.3 درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
عبدالرضا رحمانی فضلی

وزير كشور و دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر موافقت خود را با تشکیل صندوق حمایت از درمان و اشتغال بهبودیافتگان اعلام كرد و گفت: در صورت تشکیل اين صندوق توسط مجمع خیرین، آنها را حمایت خواهیم کرد.


روزانه ۸ جوان بر اثر اعتیاد در کشور می‌میرند

روزانه ۸ جوان بر اثر اعتیاد در کشور می‌میرند

بخش اعظم زندانی‌ها و ۵۰ درصد طلاق‌های کشور به مواد مخدر مرتبط است و به همین دلیل و در راستای اجرایی کردن منویات رهبری، بخش اعظم فعالیت‌های وزیر کشور به موضوع مبارزه اجتماعی با مواد مخدر مرتبط است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از فارس، سید نجیب حسینی معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر با تشریح برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر گفت: روز 5 تیرماه برنامه‌های سالروز مبارزه با مواد مخدر با امحاء 100 تن مواد مخدر در سطح کشور آغاز می‌شود.



موانع پیش روی فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر



موانع پیش روی فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر

موانع پیش روی فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر با تاکید ویژه بر حوزه پیشگیری از اعتیاد (1)
کلیاتی پیرامون سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با اعتیاد و موادمخدر در ایران (2)



علل ریشه‌کن نشدن اعتیاد در ایران

 

 
 
 
برغم اقدامات گسترده و مطلوب مسوولان با پدیده شوم اعتیاد در کشور هنوز هم موادمخدر زندگی بسیاری از خانواده ها را از هم می پاشد و هزینه های زیادی را به خانواده ها و جامعه تحمیل می کند.

 



ایران بالاترین آمار اعتیاد در جهان را دارد!

با استناد به آمار سازمان ملل متحد حدود 2.2 درصد از جمعیت بزرگسال ایران به دام اعتیاد افتاده اند که بیشترین میزان در کل جهان محسوب می شود.


به گزارش تازه نیوز ایران در حال مبارزه با مواد مخدر هم در داخل کشور و هم در مرزهاست.چندی پیش در روز مبارزه با مواد مخدر 100 تن از مواد کشف و ضبط شده توسط مامورین مبارزه با مواد مخدر سوزانده شد.



ﮔﺰارش ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ درﺑﺎره ﻣﺒﺎرزه ﺑﺎ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر

ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ اﻋﻼم ﮐﺮد ﻣﺒﺎرزه ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺻﻮرت ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از اﻋﺘﯿﺎد، درﻣﺎن ﻣﻌﺘﺎدان در
ﮐﺸﻮرﻫﺎي ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪه، اﻧﺠﺎم ﺑﺮﻧﺎﻣﻪﻫﺎي ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ و اﯾﺠﺎد درآﻣﺪﻫﺎي ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ ﺑﺮاي ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن اﻧﺠﺎم
ﮔﯿﺮد. ﻣﺪﯾﺮ دﻓﺘﺮ ﻣﺒﺎرزه ﺑﺮ ﺿﺪ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر و ﺟﺮاﯾﻢ ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ ﻣﺘﺤﺪ در ﮔﺰارش ﺳﺎل دو ﻫﺰار و ﻫﻔﺖ ﺧﻮد
اﻋﻼم ﮐﺮد اﮔﺮ ﻣﯽﺧﻮاﻫﯿﻢ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر در ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺣﻞ ﺷﻮد ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻣﺴﺌﻠﻪ ﻣﺼﺮف ﺑﻪ ﺻﻮرت رﯾﺸﻪاي
ﺑﺮﺧﻮرد ﮐﺮد. ﺑﻨﺎ ﺑﻪ اﯾﻦ ﮔﺰارش ﺣﺪود دوﯾﺴﺖ ﻣﯿﻠﯿﻮن ﻧﻔﺮ ﯾﻌﻨﯽ 8.4 درﺻﺪ ﻣﺮدم ﺟﻬﺎن ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر ﻣﺼﺮف
ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ اﯾﻦ اﻓﺮاد ﺑﯿﻦ ﭘﺎﻧﺰده ﺗﺎ ﺷﺼﺖ و ﭼﻬﺎر ﺳﺎﻟﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ. اﯾﻦ ﻣﺴﺌﻮل ﺳﺎزﻣﺎن ﻣﻠﻞ اﻓﺰود ﺑﺎﯾﺪ از روﺳﺘﺎﯾﯿﺎﻧﯽ ﮐﻪ از
ﮐﺸﺖ ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر ﭼﺸﻢ ﭘﻮﺷﯽ ﮐﺮدهاﻧﺪ ﺣﻤﺎﯾﺖ ﮐﺮد و آﻧﻬﺎ را ﺗﻨﻬﺎ ﻧﮕﺬاﺷﺖ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﮐﺸﺖﻫﺎي ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ
روي آورد



اﺛﺮات ﻣﻮاد ﻣﺨﺪر ﺑﺮ رﻓﺘﺎر



ان ای روشی معنوی؟!

 

ایا na عرفان است؟ خودشان می‏ گویند که ما کاری با مذهب نداریم.

در مرام na (انجمن معتادان گمنام) که چند سالی است در کشور ما به صورت جدی با شعار کمک به معتادان فعالیت دارد؛ گام‌هایی برشمرده‌اند که برای دست‌گیری از ناپاکان (افرادی که به مواد مخدر آلوده هستند) و خروج آن‏ها از بحران اعتیاد، ضروری است. حال آیا باید به این شعار اعتماد کرد و ادعای دستگیری از معتادان را با نظام باورها و نگرش‏های عقیدتی افراد بی‏ارتباط دانست یا این‌که این جریان برخوردار از اهداف و آرمان‏هایی است که خواسته یا ناخواسته باید به حیات معنوی افراد هم بپردازد و na مبتنی بر نگرش‏های خاص فکری ـ اجتماعی شکل گرفته که نمی‏تواند نسبت به کمال و سعادت انسان‏ها خنثی باشد؟ به جملات زیر دقت کنید:
انجمن معتادان گمنام، هیچ فرقه و مسلك و مذهبی نیست. این شیوه فقط یك برنامۀ روحانی برای بهبود بیماری اعتیاد است.
دراین برنامه، توسعه دادن یك ارتباط نزدیك با «قدرت برتر» بسیار مهم است.
این شیوه توصیه می كند كه اعضا درك خود را از «قدرت برتر» ملاك عمل قرار دهند.1
در قدم یازده آمده است:
ما از راه دعا و مراقبه، خواهان ارتقای رابطۀ آگاهانۀ خود با خداوند، بدان‌گونه که او را درک می‌کردیم، شده و فقط جویای آگاهی ازاو برای خود وقدرت اجرایی‌اش شدیم.
از قضا na در مراحل و گام‏هایش به شکلی سلوک روحی را مطرح ساخته و جهان‏بینی متناسب با افق‏های فراروی یک معتاد را تبیین کرده است. البته بعضی از رهبران این جریان می‏گویند ما کاری با هیچ دین و آیینی نداریم و فرقه هم نیستیم؛ اما آن‏چه در عمل اتفاق می‏افتد و مراحل پاکی در na هم همین اقتضا را دارد، وجود باورها و نظام فکری است که na بر مبنای آن شکل گرفته و بر اساس آن، گام‏ها و مراحلی پایه‏ریزی شده است؛ از جمله برخی اصول روحانی در زندگی روزمره، مخصوصاً قدم سه(سپردن به خدا) و قدم هشت (جبران خسارت) و قدم یازده ( دعا ومراقبه).



چرسی ها هم معتادند ؟!



آثار سوء مصرف سیگار برعملکرد مغز

 

 



حقایقی در مورد اعتیاد



تفاوت عادت و اعتیاد



ماری جوانا چیست؟

 سلام دوستان علیرغم تکراری بودن این مطلب بازهم لازم شد مطلبی در این مورد بگذارم  لطفا در ادامه مطلب بخونین 



عوامل موثر بر اعتیاد به مواد مخدر

مقدمه

مصرف نادرست مواد خطرناکی مانند تریاک ، هروئین ، کوکائین ، حشیش یا ماری‌جوانا و ال. اس. دی. در جهان افزایش می‌یابد و شبکه قاچاق بین‌المللی قاچاق مواد مخدر و سوادگران مرگ دام اعتیاد را در همه‌جا می‌گستردانند. اما چرا برخی از افراد آماده تجربه کردن و آزمودن ماده مخدر هستند و یا برای دسترسی به آن تمایل خاصی دارند، در حالی که بسیاری از افراد هرگز پیرامون این دام گام نمی‌نهند؟ به‌سادگی نمی‌توان پاسخ دقیق و عملی به پرسشهای بالا داد و عوامل موثر در ایجاد اعتیاد را طبقه‌بندی کرد در زیر مواردی را بررسی میکنیم.



دوازده گام تا رهایی



دانستنی های اعتیاد به مواد مخدر

 

 

 در مطالعه‌اي كه در نيوزيلند منتشر شد آمده است در برخي افراد، كشيدن فقط يك سيگار مي‌تواند موجب اعتياد به نيكوتين شود.

 

ـ هر سال حدود پنج ميليون نفر در جهان جان خود را بخاطر سيگار از دست مي‌دهند كه زنان سيگاري و كل سيگاري‌هاي كشورهاي در حال توسعه، آسيب‌پذيرترين گروهها در ميان آنان هستند.

 

 

تفاوت عادت و اعتياد



پیشگیری از اعتیاد



تمام داروهای ترک اعتیاد ماهواره ای اعتیادآورند

مدیرکل حوزه ریاست سازمان پزشکی قانونی با اشاره به تبلیغات گسترده داروهای ترک اعتیاد در شبکه های ماهواره ای گفت: براساس آزمایش های انجام شده بر روی این داروها در آزمایشگاه های پزشکی قانونی، این مواد به طور کامل اعتیاد آور هستند.



بنیاد آینه دوازده ساله شد

 

داریوش
داریوش. عکس از رادیوی بین المللی سوئد

بنیاد آینه که دوازده ساله گی خود را پشت سر می گذارد، با هدف یاری رسانی به معتادان، بیشتربا کمک افرادی که خود زمانی معتاد بوده اند فعالیت می کند. 
این بنیاد به همت داریوش اقبالی، از هنرمندان و خواننده های سرشناس ایران که خود نیز زمانی دچار این بیماری بوده، تاسیس شده است. این بنیاد یک پایگاه اینترنتی دارد که به بخش های مختلف تقسیم شده است. دراین پایگاه برنامه های رادیویی و تلویزیونی نیزتهیه و پخش می شود. علاوه بر این، بنیاد آینه سمینارهای مختلفی را نیز جهت پرداختن به مسائل اعتیاد، معتادان و خانواده های آنها برگزار می کند. با این بنیاد از طبقات مختلف مردم در داخل و خارج ایران، همکاری دارند. داریوش، آگاهی دادن به خانواده های معتادان را به همان اندازه ی خود معتادان، مهم می داند.



هرآنچه درباره کوکائین باید بدانید

 

 

etiad31 هرآنچه درباره کوکائین باید بدانید

امروزه مواد مخدر مختلفی وارد شده است که یکی از خطرناک ترین این مواد کوکائین نام دارد. اعتیاد به این ماده نسبت به دیگر مواد مخدر بیشتر است و ریشه این ماده از آمریکای مرکزی و جنوبی بوده و از برگ کوکا به دست می آید. وابستگی روانی به این ماده از اولین بار مصرف به وجود می آید.

 



تاثیرات اجتماعی قرص اکس بر روی فرد

etiad41 تاثیرات اجتماعی قرص اکس بر روی فرد



این بازیگر معتاد لباس هایش را هم فروخت !! + عکس







عجیب‌ترین معتادان کامپیوتر



روشهای غلبه بر اعتیاد به پرنوگرافی و تصاویر جنسی

 

با چنین اعتیادهایی باید قبل از اینکه غیرقابل کنترل شوند، مقابله کنید. پرنوگرافی هم مثل چیزهای دیگر عادتی اعتیادزا است که خیلی زود از کنترل شما خارج می شود. همچنین خرید فیلم های پورنو، سر زدن به سایت های اینچنینی و شرکت در فعالیت های هرزه نگاری برایتان ممنوع و غیرقانونی است.

مراحل



تست اعتیاد

 

 

هيچ كس بهتر از خود فرد نمی تواند تشخیص دهد که به بیماری اعتیاد مبتلا شده است. پرسشنامه تست اعتیاد شامل سوالاتی است که به شما کمک می کند تا از وضعیت مصرف خود آگاه شده و تشخیص دهید که آیا دچار بیماری اعتیاد شده اید یا خیر. به پرسش های زير با “بله ” يا “خیر ” پاسخ دهيد:

 

چنانچه پاسخ شما به يكی از اين پرسش ها “آری” باشد در آن صورت شما با خطر بالقوه اعتياد به مشروبات الكلی يا مواد مخدر روبرو هستيد. اگر پاسخ شما به دو پرسش از سوالات فوق مثبت  باشد شما احتمالاً به مشروب يا مواد مخدر اعتیاد دارید. و سرانجام اينكه، اگر پاسخ شما به سه پرسش از سوالات بيست گانه فوق مثبت باشد به احتمال زیاد می توان نتيجه گرفت كه شما به الکل يا مواد مخدر معتاد هستيد.

 



نقش اعضای خانواده معتاد



اعتیاد و لغزش



دوره‌های آموزشی بازار محور برای معتادان بهبود یافته برگزار می‌شود

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کورش پرند رئیس سازمان فنی و حرفه ای در رابطه با اقداماتی که این سازمان می‌تواند برای بهبود وضعیت خانواده معتادان و بهبود یافتگان و همچنین توجه به رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر انجام دهد، اظهار داشت: در بحث معتادان مهمترین نکته، شناسایی، درمان و مشاوره و هدایت شغلی است و پس از آن آموزش و اشتغال حائز اهمیت است.

وی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش‌هایی را در زندان برای معتادان برگزار می‌کند که در حال حاضر درصدد هستیم این آموزش‌ها را گسترش داده و به سمت بازارمحور پیش ببریم.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه ما می‌توانیم با کمک خیرین، کارآفرینان و به همراه بخش تعاون، معاونت اشتغال، آموزش و پرورش، بهزیستی و صندوق مهر امام رضا مدل اشتغال بازار محور را اجرایی کنیم، افزود: این مدل در حوزه مشاغل خانگی، کسب و کارهای کوچک و سایر مشاغل قابلیت اجرا دارد.

پرند آموزش غیر رسمی و مهارتی در حوزه صنعت، خدمات و کشاورزی را از وظایف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برشمرد و گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای این قابلیت را دارد که با بهره‌مندی از ۲ میلیون مهارت‌آموز، در حوزه پیشگیری از اعتیاد، آموزش‌هایی را ارائه دهد.

این دانشیار دانشگاه شهید بهشتی گفت: در حوزه اشتغال، این سازمان اقدامات جدیدی را آغاز کرده و این آمادگی وجود دارد که آموزش‌های بازار محور و دوره‌های بازاریابی و فروش را برای معتادان بهبود یافته و خانواده‌های آنها اجرایی کنیم.









معتاد کیست و نشانه‌های عمومی‌اعتیاد چیست؟

 

معتاد کیست و نشانه‌های عمومی‌اعتیاد چیست؟همه ما امروزه كم و بیش با واژه اعتیاد و مواد مخدر آشنایی داریم. احتمال اینكه شما از اعتیاد به مواد مخدر، الكل، سیگار و ... در جامعه بی‌اطلاع و یا درباره اعتیاد و معتاد مطالبی نشنیده باشید، بسیار ضعیف است.
همه روزه از طریق رسانه‌های جمعی،‌ اخباری را در این خصوص دیده، شنیده یا خوانده‌ایم. حتی برخی از ما افراد معتادی را در بین اقوام و دوستان و آشنایان خود می‌شناسیم.ما هرچه بیشتر از منابع موثق و قابل اعتماد درباره آنچه كه زندگی انسان را تباه می‌كند اطلاعات به دست آوریم احتمال بیشتری دارد كه از عهده مشكلات و مصیبت‌ها برآییم. زمانی كه ما دانش و آ‌گاهی خود را افزایش می‌دهیم نسبت به سلامتی و خوشبختی خود احساس مسوولیت بیشتری می‌كنیم. 
شاید به همین خاطر است كه افراد بی‌مسوولیت و كسانی كه از زیر بار مسوولیت زندگی سالم و شادیبخش شانه خالی می‌كنند، دانش و اطلاعات كمتری داشته و با مشكلات بیشتری روبه‌رو می‌شوند.اینكه ما همواره خود را از دیگران مستثنا دانسته و به خود نوید می‌دهیم كه ما با دیگران تفاوت داریم و در دام اعتیاد نمی‌افتیم باعث كبر و غرور بی‌جای ما شده و زمینه را برای گرفتار شدن ما در دام معضلات اجتماعی فراهم می‌سازد.خیلی‌ها هنگامی كه برای اولین بار مواد مخدر (مانند حشیش، علف، تریاك، هروئین و ...)، الكل و حتی سیگار مصرف می‌كنند، احساسی خوشایند ولی زودگذر را تجربه می‌كنند. حتی آنهایی كه هنگام مصرف سیگار، موادمخدر و الكل دچار سرگیجه، حال به هم خوردگی، ترس و احساس‌های وحشتناكی می‌شوند، تحت تاثیر تلقین و تشویق مخرب كسانی كه در لحظه مصرف در كنارشان هستند، این حالت‌ها و احساس‌های بد را نادیده می‌گیرند و به همین علت مصرف مواد را دوباره برای بار دوم و سوم تكرار و به منجلاب بدبختی و تباهی گرفتار می‌شوند.ما همه در هر سن و سالی كه باشیم نیاز به تفریح و شادی داریم. تفریح، بازی و شادی لازمه سلامتی و تندرستی ماست. ما باید بدانیم كه مسوول سلامتی و خوشبختی خودمان هستیم. چرا كه آن نیروی عظیم هستی بخش جهان به ما حق انتخاب داده است كه بهترین راه را برای لذت بردن از مواهب خداوندی انتخاب كنیم. قبول این مسوولیت و انتخاب سلامتی و خوشبختی خود نوعی عبادت است.



دوازده قدم

 
 

 



پیشگیری از عود اعتیاد بعد از ترک ضعیف است

 

علی‌رغم اهمیت بسیار درمان‌های غیردارویی، از روان‌درمانی و مشاوره معتادان برای پیشگیری از عود آن‌ها پس از ترک و درمان اعتیاد، غفلت شده است

دکتر طاهرنخست، سرپرست کلینیک روان درمانی مرکز ملی مطالعات اعتیاد، در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اعتیاد را نوعی  بیماری مغزی با ضریب برگشت‌پذیری زیاد دانست که به گفته کارشناسان، یکی از مهم‌ترین روش‌های مهار این ضریب، استفاده از روش‌های مشاوره و روان‌درمانی پس از بهبودی معتادان است.

او با بیان این که معتادان عمدتا پس از بهبودی در جایگزینی لذت مصرف مواد مخدر با چیزهای دیگر سردرگم می‌شوند، تصریح کرد: در این مرحله از بهبودی، نقش روان درمانی برای معتادان بسیار حائز اهمیت است.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد همچنین برای تایید بیشتر گفته خود مبنی بر اهمیت روان درمانی معتادان پس از ترک، گفت: یافته‌های حاصل از انجام یک پژوهش بر روی 92 نفر از معتادان تحت درمان با متادون بر اساس سه مدل مشاوره‌ای اعم از «تعیین کمترین حد مشاوره یعنی 15 دقیقه در ماه»،‌ «درمان دارویی استاندارد با انجام تنها یک روز مشاوره در ماه» و «درمان با ارائه بیشترین حد مشاوره خانوادگی و روانپزشکی» نشان داد که گروه سوم از موفقیت بیشتری در درمان برخوردار بوده‌اند.

سرپرست کلینیک روان درمانی مرکز ملی مطالعات اعتیاد در عین حال تاکید کرد: یک رویکرد درمانی برای همه معتادان پاسخگو نیست، چرا که مصرف مواد مخدر ساختار شیمیایی مغز را به هم می‌ریزد و طبق تصویربرداری مقایسه‌ای تهیه شده از مغز مصرف‌کنندگان دو نوع مواد مخدر از جمله کراک و هروئین، مصرف کراک بسیار بیشتر از هروئین به تغییر ساختار مغز می‌انجامد.

او در ادامه بر این نکته که درمان‌های کوتاه‌مدت اعتیاد راه حل جدی برای درمان این بیماری نیستند نیز تاکید کرد و ضمنا اعتیاد را یک بیماری مسری در خانواده یا محل‌ کار و تحصیل معرفی و خاطرنشان کرد که مسری بودن این بیماری باید همواره مورد توجه قرار داشته باشد.



اظهارات فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره اعتیاد

 


فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت، امیدواریم تا چهار ماه دیگر معتادی در خیابان‌ها، پارک‌ها و بیغوله‌‌های تهران نباشد.

به گزارش ایسنا، سردار رجب زاده که در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی تهران بزرگ سخن می‌گفت با اعلام اجرای طرح جمع‌‌آوری معتادان رها در پایتخت، گفت: به زودی طرح جمع‌آوری معتادان رها، تزریقی و بی‌خانمان در تهران آغاز خواهد شد که بر اساس آن امیدواریم با اجرای این طرح تا چهار ماه دیگر معتادی در خیابان‌ها، پارک‌ها و بیغوله‌های تهران نباشد.

وی با اشاره به این که برنامه پلیس جمع‌آوری، ترک دادن معتادان و ایجاد اشتغال برای آن‌هاست، برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن را از دیگر برنامه‌های پایتخت عنوان کرد و افزود: از سه ماه گذشته، واحدهای ضربت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برای برخورد با اراذل و اوباش آماده‌باش هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: از امروز واحدهای ضربت برای برخورد با اراذل و اوباش و جرایم خشن در سطح تهران فعال خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح پاک‌سازی نقاط آلوده پایتخت از دیگر برنامه پلیس است که در روزهای آینده چگونگی اجرای این طرح نیز اطلاع‌رسانی می‌شود.

سردار رجب‌زاده ادامه داد: پلیس تهران بزرگ در نظر دارد بسیاری از مشکلات اجتماعی را به صورت ریشه‌ای حل کند و بر این عقیده است که هر جا پلیس به صورت جدی وارد عمل شده، مشکل موجود از بین رفته است.

به گفته فرمانده انتظامی تهران بزرگ، با اجرای بیش از دو هفته طرح انضباط اجتماعی در منطقه 12، 50 درصد وقوع جرایم در این منطقه کاهش یافته و نزاع و درگیری نیز کاهش 60 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: اگر طرح انضباط اجتماعی در کل تهران عملیاتی شود، بسیاری از تخلفات و جرایم در پایتخت کاهش خواهد یافت.

سردار رجب‌زاده با یادآوری این که طرح انضباط اجتماعی در سال گذشته در منطقه سه آغاز شد، گفت: ابتدای اجرای این طرح بسیاری از افراد باور نمی‌کردند که این طرح با این ابعاد قابل اجرا باشد، اما نه تنها این طرح انجام شد، بلکه بیش از پنج ماه است که طرح انضباط اجتماعی در حوزه‌های ترافیکی، انتظامی و امنیتی در حال اجراست.



.